Kundservice
Om HEA
HEA Medical vill ge människor med funktionsnedsättning möjligheten till ett bättre liv med hjälp av smarta hjälpmedel från hela världen.
Sortimentet består främst av bälten och selar, ramper, antihalkmaterial, rullstolstillbehör, armhjälpmedel, tryckavlastande hjälpmedel samt hjälmar och huvudstöd.
Kunderna är hjälpmedelscentraler, sjukhus och ortopedverkstäder i landsting och kommuner över hela Sverige. Dagligen är vi i kontakt med engagerade arbetsterapeuter och fysioterapeuter som ofta har unika utmaningar och önskemål. Vårt mål är givetvis att alltid hitta den bästa lösningen för varje kund.
Företaget HEA grundades 1929 och HEA Medical startade 1996. Från starten har bolagets verksamhetsidé varit att erbjuda brukare i Sverige hjälpmedel från världsledande tillverkare.
Vi vill helt enkelt erbjuda ett bättre liv.
Leverans
Vi behandlar er order och skickar inom tre till sju arbetsdagar från lager. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid försening lämnar vi leveransbesked. Fraktas med DHL som levererar till närmaste DHL Service Point.
Så fort din beställning skickats från oss får du en leveransavisering via sms och e-post om att din beställning är på väg.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå, utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid, ska du kontakta oss på info@heamedical.se
För ej uthämtade brev eller paket tar vi ut en avgift för kostnaderna motsvarande vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten
FAQ
-
HEAs webbshop är främst till för privatpersoner. Vill du som företag handla från oss så är du välkommen att besöka heamedical.se och kontakta oss den vägen.
-
Alla priser är inklusive moms och frakt. Inom Sverige.
-
Ditt paket skickas inom 3-7 arbetsdagar.
-
Ja. I köpstegen väljer du leveransadress.
-
Ja. Du kan inom 30 dagar ångra ditt köp. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på webborder@heamedical.se . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
-
Returfrakten är kostnadsfri, så länge du använder den bifogade returfraktsedeln.
-
Frakten ingår i priset. Önskar du returnera använder du den bifogade förbetalda returfraktsedeln.
-
All betalning går genom Klarna. Där kan du välja betalningsalternativ.
-
Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@heamedical.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Vardagar mellan 09.00 – 12.00 och 13.00 – 15.00 når du oss även på telefonnummer 031-157320. -
Du får en avisering via sms och e-post, och du hämtar ut ditt paket på din DHL Service Point.